FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor har vi samlet svar på de hyppigste spørgsmål ifb. med brug af Tryg Lægehotline.

Hvornår kan jeg komme i kontakt med support?

Du kan kontakte os fra 7 - 16 alle dage på tryg.helpdesk@aleris-hamlet.dk

Husk altid at fortælle support følgende:

  • Anvender du Telefon, tablet, Mac eller PC?
  • Anvender du en Apple eller en Android telefon?
  • Kører du Tryglægehotline løsningen fra en app eller som en browser løsning?
  • Hvilket fejlbesked giver systemet?

Jeg har ikke adgang til Videodoktor

Du bør kontakte Tryg Sundhedsteam på telefon +45 7011 2020  for at undersøge:

  • Er du er registreret korrekt på policen med CPR nummer?
  • Har du korrekt dækning på policen?

Jeg kan ikke logge ind

Hvis du fravælger offentliggørelse af for- og efternavn ifm. nemID, kan du ikke logge på løsningen. Problemet kan løses, hvis du installerer den seneste softwareopdatering af IOS og Android app.

Hvis du ikke kan logge ind med dit nemID - kan du tjek følgende hjemmeside https://www.nemid.nu/dk-da/

Eller klik på Driftstatus.

Videodoktor virker ikke på Safari

Videokonsultationer kan ikke afvikles i en Safari browser. Prøv at åbne en af nedenstående browsere eller download videodoktor app'en på App Store eller Google Play.

Kamera og lyd

I forbindelse med videokonsultation vil du blive bedt om, at give tilladelse til brug af kamara og lyd på din telefon, tablet eller PC.
Hvis du ikke giver denne tilladelse vil videokonsultationen ikke kunne gennemføres.

Du skal give tilladelse til brug af kameraet på din telefon, tablet eller pc. Klik på tillad / allow i den pop-up, som kommer frem, når du ringer op til Aleris-Hamlet Online. På en pc er det i toppen lige under url'en.

Vende kamera retning (Online læge PC)

  1. Hvis kameraet vender forkert, skal man inde i Chrome Browser vælge "Tilpas Google Chrome" (de 3 prikker i øverste højre hjørne)
  2. Vælg indstillinger
  3. Vælg "Avanceret".
  4. Under "Sikkerhed og privatliv" vælger man "Indstillinger for websites".
  5. Vælg "Kamera".
  6. Skift kamera i combo boxen.

Så skulle det gerne virke, hvis det rigtige kamera er valgt.

Krav til dit udstyr

Android: Version 4.4 eller nyere (primært enheder fra Samsung, Google Next, Huawei, Nokia, Motorola, Ericsson).

IOS: Version 10.1 eller nyere (iphone og ipad)

Web: Anvend en af følgende browsere - Chrome, Edge og Internet Explore med Tokbox plugin (bliver du automatisk bedt om at installere).